wtorek, 1 maja 2012

Strofy

Przygody różowej Pitery, czyli pisać każdy może...


 Pisać każdy może
Trochę lepiej lub trochę gorzej
Ale nie o to chodzi
Jak co komu wychodzi
Oczernić kogoś muszę
Inaczej się uduszę
Uuuuuuh

 
Lubię ze skutkiem niemałym
Szukać dziury w całym
By wiało tu awanturą
Szybko chwytam za pióro
Teraz będę szczera
Nazywam się Pitera
I robię w polityce
Chyba mnie rozumicie

Stoję przy mikrofonie
Niech mnie który przegoni
Ja mam dobre układy
Więc nie dacie mi rady
Bo ja się wcale nie chwale
Ja po prostu niestety mam talent

Jak człowiek wierzy w siebie
Calutka reszta to mucha
Nie ma takiej sprawy w tym kraju
Której nie można rozdmuchać
Wejść w politykę i zostać
Cała reszta to rzecz prosta
A ja wiem co jest grane
Dlatego tutaj zostanę
 

Będę kręcić lody
Będę robić podchody
I mówić rzeczy niedobre
Na Kamińskiego i Ziobrę
Bo ja się wcale nie chwalę
Robię tak gdy się do czegoś zapalę
Jak raport wydaję z siebie
Donek jest w siódmym niebie

Stoję przy mikrofonie
Niech mnie który przegoni
Ja mam dobre układy
Więc nie dacie mi rady
Nikt mnie tutaj nie kiwnie
Bo odczuje to dziwnie
Ja nikogo nie straszę
Ja raportem niestety go gaszę

Lubię ze skutkiem niemałym
Szukać dziury w całym
By wiało tu awanturą
Szybko chwytam z pióro
Ja znam różne numery
Poszłam drogą kariery
A teraz the irish hey dla Donka zatańczę...


*Trwestacja piosenki Jonasza Kofty wykonywanej przez Jerzego Stuhra "Śpiewać każdy może..."
http://pejzaz.blogspot.com/2008/01/przygody-rowej-pitery-czyli-piewa-kady.html
_____________________________________________________________

Ballada o dzielnym Donaldzie

 Nad Kaszubami mgła rzednieje
W chłopskiej zagrodzie pieje kur.
A czterej młodzi przyjaciele
Gdzieś w knajpie wiodą cichy spór.

Rzekł pierwszy: "Patrzcie, świta dzionek,
Już wkrótce zabrzmi ptaków głos.
A tam w stolicy dzielny Donek
Nad Polską czuwa, pełen trosk".

A drugi na to: "Cud za cudem
Stanowi dzisiaj naszą broń.
Podobno Donald z wielkim trudem
Do cudów tych przykłada dłoń".

"Dojrzewa zboże..." - w szczerej trosce
Cichutko westchnął trzeci z nich.
"Na pewno w mej rodzinnej wiosce
Nasz premier Tusk dogląda żniw".

Słońce usiadło na stodole
I rozświetliło widok pól.
Z okrzykiem: "Naprzód! Na bejsbole!"
Do boju szedł kiboli pułk.

Wtem czwarty druh, co z bólu konał
Bo zdążył w bitwie stracić ząb,
Zawołał: "Patrzcie, z nami Donald.
Na samym przedzie - oto On".
 
http://pejzaz.blogspot.com/2008/04/ballada-o-dzielnym-donaldzie.html
_____________________________________________________
 

Strofy zebrane 

MISTRZOWIE SATYRY


Dwóch mistrzów satyry podziwiano formę
Marek walił w PiS, a Rychu* - w Platformę
Lecz różne są losy artystów estrady
Pierwszy na salonach, drugi – bez posady

*) Gdyby ktoś przypadkiem (ale tylko przypadkiem) nie wiedział, o co chodzi służę stosownym linkiem: Bo Platformy nie umiłował


STRACH I POEZJA

Brak sensu, rym kiepski, gitara nie stroi
Sklecił coś Majewski Tuskom na podnietę
Czy można się dziwić, że się gość mniej boi?
Nie. Bo kto tu ruszy dworskiego poetę…




 SZKIEŁKO I OKOLICE

"Słuchaj, Polaku!" - krzyknie wśród zgiełku
Miecugow, i tak zawoła:
„Kontaktowemu ufajcie szkiełku,
gromadźcie się dokoła!”

Wciskaj lemingom - powiadam skromnie -
te wasze duby WSIokowe.
Wiara i rozum razem mówią do mnie:
- Precz łgarskie „Szkło Kontaktowe”.

 
 http://pejzaz.blogspot.com/2008/08/strofy-zebrane.html
______________________________________________________
 

Skunksy w temacie

 Raz do gazety "Słowo Kartuskie"
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
przyszedł upiorny dziadunio z tuskiem.
(skunksy w temacie dorsz)

- Kto pan jest, mów pan, dość mam zagadek!
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
- Jam Bartoszewski, mówcie mi - Władek.
(skunksy w temacie dorsz)

Kaczyzm się pleni świątek i piątek.
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
Wyruszam w POlskę robić porządek.
(skunksy w temacie dorsz)

Daj mi pan handżar i grubą lachę
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
przepędzę bydło, dorżnę watahę!
(skunksy w temacie dorsz)

Na to naczelny kichnął redaktor
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
i po namyśle powiada: - Jak to?
(skunksy w temacie dorsz)

Walczyć z narodem? No, bez przesady…
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
Byli już tacy - nie dali rady.
(skunksy w temacie dorsz)

Też tacy „mądrzy”, też tacy „piękni”
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
Bili, wrzeszczeli,  ale wymiękli.
(skunksy w temacie dorsz)

Dziadzio łzę wytarł na okularkach
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
i również kichnął, aż się zasmarkał.
(skunksy w temacie dorsz)

- Znaczy się, muszę wracać do domu,
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
-Idź straszny Władku, nie wadź nikomu!
(skunksy w temacie dorsz)

Skunksy w temacie  skunksy w temacie!
(skunksy w temacie skunksy w temacie)
Chcieliście POlski, no to ją macie!
(skunksy w temacie dorsz) 
 
http://pejzaz.blogspot.com/2009/08/skunksy-w-temacie-tatarstanowi1.html 
________________________________________________________ 


Kaziu, zastanów się...


Czy wiosną przerosną ambicje Cię
Kaziu, Kaziu, Kaziu zastanów się…
Sondaże – miraże i partia w tle
Kaziu, zastanów się
---
Jesteś sam, znowu sam, jak to pojąć mam
Gdyby nie PiS, to wiesz - nie krzyczałbyś: yes! yes! yes!
Kariera premiera Ci umysł żre
Kaziu, zastanów się
---
Gdy latem nie chciałeś już Zyty G.
Kaziu, Kaziu, Kaziu odszedłeś też
Już w PiS-ie urwisie - było Ci źle
Kaziu, no gdzie Ty, gdzie…
---
A Ty co, przy PO - to obciach, że ho, ho…
Przecież HGW, to był Twój wielki wróg
Daj Boże w EBOiRze w londyńskiej mgle
Kaziu, wielu tak chce…
---
Jesienią obiecał nam cudów sto
Donek, Donek, Donek z Platformą O.
Ty zimą zaczynasz swój taniec na szkle
Kaziu, zastanów się!
--
No, bo Ty, czyżbyś Ty, był aż taki zły
I wdzięk masz i swój PR
Consensusu czar
Do twarzy Ci marzyć z cieniasem T.
Kaziu… (Słucham…) A odwal się!

Trawestacja piosenki Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory "Kaziu, zakochaj się" śpiewanej przez Zofię Kucównę w Kabarecie Starszych Panów.

http://pejzaz.blogspot.com/2008/02/kaziu-zastanw-si.html
Podziel się tym postem

0 komentarze:

 
Copyright © 2014 Pejzaż Horyzontalny | Rzepka • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top