piątek, 8 sierpnia 2008

Strofy zebrane

(hs)Od dawna nie zamieszczałem notki (pomysła ni mam), pomyślałem więc sobie, że zbiorę w jednym miejscu moje skromne strofki pozostawione jako komentarze na innych blogach. Trochę by mi było szkoda, gdyby się pogubiły. Dwie rymowanki są odpowiedzią na pojawienie się w Salonie24 znanego satyryka, Marka Majewskiego. Chciałem jednak zaznaczyć, iż nie aspiruję do miana poety - satyryka i nie zamierzam robić panu Majewskiemu konkurencji.

MISTRZOWIE SATYRY

Dwóch mistrzów satyry podziwiano formę
Marek walił w PiS, a Rychu* - w Platformę
Lecz różne są losy artystów estrady
Pierwszy na salonach, drugi – bez posady

*) Gdyby ktoś przypadkiem (ale tylko przypadkiem) nie wiedział, o co chodzi służę stosownym linkiem: Bo Platformy nie umiłował

STRACH I POEZJA

Brak sensu, rym kiepski, gitara nie stroi
Sklecił coś Majewski Tuskom na podnietę
Czy można się dziwić, że się gość mniej boi?
Nie. Bo kto tu ruszy dworskiego poetę…

I jeszcze rymy pozostawione na blogu Yarroka:

SZKIEŁKO I OKOLICE

"Słuchaj, Polaku!" - krzyknie wśród zgiełku
Miecugow, i tak zawoła:
„Kontaktowemu ufajcie szkiełku,
gromadźcie się dokoła!”

Wciskaj lemingom - powiadam skromnie -
te wasze duby WSIokowe.
Wiara i rozum razem mówią do mnie:
- Precz łgarskie „Szkło Kontaktowe”.

A zupełnie na koniec rewelacyjny utwór - komentarz (z bloga pana Majewskiego) autorstwa Hercy+, jednego z moich ulubionych blogerów S24. Mam nadzieję, że się na mnie nie obrazi, kiedy zacytuję tu jego strofy:

PANIMAJU?

Szoppenfeldziej nie hasa pięknie i sekulentnie

Dlatego, kisnąc fikuśnie, Habździej mniej dostoi,

kiedy Rozencwajg Hebzde Kocynder nie bluzga wolejem

niż gdyby Mammelux-Kuszke miał wydoić mole

...

Mooole


PS. A tak naprawdę chciałem sprawdzić jak agregują się moje notki do blogmedia24 :)

Pozdrawiam :D

Podziel się tym postem

0 komentarze:

 
Copyright © 2014 Pejzaż Horyzontalny | Rzepka • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top