piątek, 27 września 2013

Powtórka z rozrywki: Mędrzec Europy w dwóch odsłonach

Kiedy prawie sześć lat temu w głowach liderów Platformy Obywatelskiej narodziła się myśl, by zgłosić Lecha Wałęsę do unijnej Rady Mędrców, postanowiłem zebrać jego złote myśli i połączyć je wszystkie w jednolite teksty. Niedawna wypowiedź  Mędrca Europy dla agencji ITAR TASS jest dobrą okazją, by tamte notki przypomnieć, co niniejszym czynię:

Mędrzec Europy cz. I

"Plusy Unii Europejskiej mają swoje plusy i minusy. Są plusy dodatnie i plusy ujemne. Jak geje i ludzie ich pokroju chcą sobie paradować, to niech sobie wybudują nową Warszawę. Te wybudowali ludzie biali i mają do niej prawo. Kto to słyszał, żeby takie żarty wyprawiać. Gdybym był w Polsce, wziąłbym pasa i sprał im tyłki. A jak się nie wie, co się buduje, to nawet szałasu nie można rozbierać, bo deszcz na głowę będzie padał.

Zawsze czułem szacunek dla Krakowa. Uważam go bardziej za stolicę Polski niż Warszawę. Moim zdaniem, powinno przenieść się stolicę do Krakowa. Za sto lat w każdym mieście będzie mój pomnik.
Gdyby w jeziorze były ryby, wędkowanie nie miałoby sensu. Mówię Panu święte słowa, a Pan moja krowa. To pan w niedzielę wszedł tu jak do obory, i ani be, ani me, ani kukuryku. Zając rżnie przez granicę.

W każdym społeczeństwie potrzebne są dwie nogi. Powinna być lewa noga i prawa noga. A ja będę pośrodku. Ja panu mogę nogę podać. Dokonałem zwrotu o 360 stopni. Nie można mieć pretensji do Słońca, że kręci się wokół Ziemi.

Miała być demokracja, a tu każdy wygaduje co chce! Jak Pan w ogóle śmie mnie atakować? Atakowanie mnie, myślenie źle o mnie jest zbrodnią! Chamowi odpowiadam po chamsku i guzik mnie to obchodzi, co o tym sądzicie. Odpowiem wymijająco wprost. I tak, i nie. Jestem za, a nawet przeciw. Dobrze się stało, że źle się stało. Tonący brzytwy chwyta się byle czego. To są ostatnie godziny naszych pięciu minut. Widzę to jasno na białym."


 Mędrzec Europy cz. II
„Polska w Europie będzie na miarę wykształconego lub głupiego narodu. Polskie społeczeństwo jest politycznie speszone. Mówi trochę komputerowo. No, czuje, dość dużo czuje – ale po francusku. Sprawy globalne trzeba oddzielić od kontynentalnych, a te od takich, które nikogo nie powinny interesować. Przykładowo ja swojej żony nigdy nie pozwolę zglobalizować.

Każdy człowiek chciałby się jakoś wybielić, zrozumieć, wyczyścić. Czy wszystkich szpiegów i agentów spod Grunwaldu 1410 roku rozliczyliśmy? Na pewno nie. Do końca świata i jeden dzień nieudacznicy będą tematem lustracji grali, bo to jest najwygodniejszy temat. A jak jeszcze nie żyli w tamtych czasach, no to ze staruszkami będą walczyć tymi metodami. Kiedy bzdury i czarownice dalej opowiadają głupoty, to przecież kiedyś to trzeba przerwać. Może rzeczywiście trzeba było na inna okazje poczekać, ale ja nie gram, ja występuję tu i teraz, kiedy jestem naciśnięty na odcisk. Za taki występ dostaję od dziesięciu do stu tysięcy euro. Ja zarabiam po parę milionów w ten sposób. Myśli pani, że za trzy tysiące złotych ja bym był w stanie żyć?

Ja mogłem być Kim Ir Senem czy Leninem, bo najlepiej to potrafię. Nie brałem się za chirurgię, bo bym nie tę nogę obciął. Jestem elektrykiem prywaciarzem, prywatnie w swoim domu robię elektryczność. Furman nie może być koniem i odwrotnie. On nie jest elektrykiem i nie wie, że są akumulatory kwasowe i zasadowe. Ciekawe, które on ładuje? Z męskich spraw zostało mi tylko golenie. Chciałbym mieć 18 lat.

Zaprosiłem ludzi na imieniny, byśmy się obwąchali. Zdrowie wasze w gardło nasze! Lekarz dał mi wtedy śmietanę, różne rzeczy, żebym mógł wyjść z tego. Diagnozę ma niezłą, natomiast leczenie fatalne. Nie chcesz pan mieć gorączki, stłucz pan termometr. To jest chory człowiek, to jest małpa z brzytwą. Pan jest chorym debilem!

Dopóki tak się będziemy zachowywać, to to są ostatnie, najmądrzejsze słowa, jakie można powiedzieć w tej rzeczywistości. Chyba to był ostatni mój wywiad. A, idźcie do diabła!”


źródła:



Podziel się tym postem

13 komentarze:

Pelargonia pisze...

Witaj R.,

Bolek, nie czekając stu lat, powinien podziękować dzieciom za to, że każdej zimy stawiają mu pomniki jak tylko spadnie śnieg.

Pozdrawiam serdecznie

Oto jeden z pomników:

Pomnik Mendrca

Rzepka pisze...

Witaj E.,

ale Bolwan ;-)))

Pozdrawiam serdecznie

Anonimowy pisze...

@ Pelargonia & Rzepka
Kochani
gdyby Bolek czytywał blok Rzepki, jego samouwielbienie tak by go nadęło że ani chybi by pękł. Bo dotarłoby do niego że po pierwszym opadzie śniegu będzie miał w Polsce więcej pomników niż Jan Paweł II.
Pozdrawiam Was serdecznie.

Pelargonia pisze...

Szanowny Stary Niedźwiedziu,

Za bardzo szanuję i kocham Jana Pawła II żebym mogła zaakceptować takie porównanie.

Pozdrawiam serdecznie

Rzepka pisze...

Drogi Niedźwiedziu,

relacja co prawda z ubiegłego roku, ale nic nie straciła na aktualności ;-)

Impreza u Lecha Bolesława Wałęsy

Serdecznie pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Czcigodna Pelargonio
Przecież ja porównuje jedynie liczby a nie zasadność postawienia pomników! W Polsce ciągle jeszcze (widzę to na Mazurach)więcej ulic dedykowanych jest komunistycznym szubrawcom niż autentycznym bohaterom. Czy gdybym napisał że więcej ulic ma za patrona młodego bandytę Janka Krasickiego niż gen. Augusta Emila Fieldorfa to czy takim stwierdzeniem obraziłbym pamięć generała?
Pozdrawiam serdecznie.

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Anonimowy pisze...

On jest najgłupszym mędrcem Europy ...

Anonimowy pisze...

Jak jest taki mądry,to dlaczego jest taki głupi ?

Anonimowy pisze...

Rada mędrców Europy powinna obradować w Popowie.

Anonimowy pisze...

Bolek jednak jest skromny,bo postuluje,by stolicę przenieść do Krakowa a nie do Popowa,przynajmniej na razie ...

Anonimowy pisze...

Tylko mędrzec Europy może być ,,za a nawet przeciw "

Anonimowy pisze...

O rety! Okazuje się ,że kretyn może zostać mędrcem,nawet mędrcem Europy !

 
Copyright © 2014 Pejzaż Horyzontalny | Rzepka • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top