niedziela, 3 czerwca 2012

Jan Olszewski o swoim rządzie

Dwie rzeczy polecam w rocznicę 4 czerwca. Rozmowę Andrzeja Gelberga i Pawła Badzio z byłym premierem, Janem Olszewskim oraz film Aliny Czerniakowskiej  pt. "Odkryć prawdę".

- Film przygotowałam w związku z mającym się odbyć głosowaniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie lustracji. To był dla mnie bezpośredni pretekst, a jednocześnie bodziec do zrealizowania tego filmu. Od dawna myślałam, aby opowiedzieć o najważniejszych procesach, które zadecydowały o obecnej kondycji narodu polskiego. Po prostu – opowiedzieć, co się w Polsce stało i za czyim przyzwoleniem, przez 18 lat wolnej Polski ukrywano i fałszowano prawdę. A przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie: czy Polsce i Polakom dzisiaj potrzebna jest prawda – ta wielka narodowa i ta nasza prywatna? Po to, by mieć ufność i nadzieję - mówiła Alina Czerniakowska w rozmowie z Marią Adamus.

Dokument ten nie doczekał się emisji w telewizji publicznej i należy już dziś do najbardziej znanych "półkowników".

O wywiadzie z Janem Olszewskim (za Radiem Wnet):

Rząd Jana Olszewskiego miał jak żaden inny szansę i wolę budowy Polski wolnej od tzw. układu pookrągłostołowego. Polski budowanej bez szantażu lustracyjnego i uległości wobec nacisków możnych zza naszych granic. O utraconej szansie budowy prawdziwie wolnej Polski, w rocznicę konstytucyjnego Zamachu Stanu - opowiada Premier Jan Olszewski. Materiał ujawnia wiele nieznanych faktów z tamtych wydarzeń...

Warto posłuchać (kliknij w obrazek, a potem "posłuchaj teraz")







Odkryć prawdę - reż. Alina Czerniakowska




Grafika: Yarrok
Fot. Screenshot

http://wzzw.wordpress.com/2011/02/09/prawda-na-cenzurowanym/
Podziel się tym postem

2 komentarze:

Pelargonia pisze...

Witaj R.,
A ja głupia dwa razy głosowałam na Bolka w wyborach prezydenckich i ufałam mu. Ufałam dopóki nie doszło do obalenia rządu Jana Olszewskiego - jedynego rządu, który mógł przeprowadzić lustrację wtedy, kiedy jeszcze nie było na nią za późno, zanim z archiwów nie poznikały dokumenty m.in. samego Bolka. Ze strachu o swoją d..ę odwołał ten rząd, wtedy dopiero to do mnie dotarło, że Bolek też byl agentem.
Dziękuję za film - niestety obejrzę go po raz drugi dopiero wieczorem, nie wiem, o której, bo dziś też mam próbę do późna.

Pozdrawiam serdecznie

Rzepka pisze...

Ja też na niego głosowałem. Ale nie ma sensu teraz sobie tego wyrzucać ponieważ wtedy nie było alternatywy. A jeśli była, to taka jakby jej nie było..:) Byli Tymiński i Kwach.

Serdecznie pozdrawiam

 
Copyright © 2014 Pejzaż Horyzontalny | Rzepka • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top