poniedziałek, 10 października 2011

Odnaleziony film - Prezydent Lech Kaczyński w Lublinie

Z opisu przesyłki, która dotarła do mnie pocztą: "Polska jest jedna. Potrzebna jest nam solidarność w całej Polsce. Bez podziału na lepszych i gorszych, silniejszych i słabszych -- mówił prawie trzy lata temu w Lublinie, Prezydent Lech Kaczyński.

(...)
Prezydent mówił o jedności, niestojącej w sprzeczności z różnorodnością, wielokulturowością. Powiedział, że to jest nas -- lublinian, Polaków -- siła. Ale tylko zjednoczeni możemy dokonać wielkich rzeczy.

Wtedy, jesienią 2008 roku, nikt nie spodziewał się, że widzi swojego Prezydenta po raz ostatni. Nie zdawał sobie sprawy, że słowa wypowiadane na Pl. Litewskim staną się swego rodzaju testamentem Prezydenta Lecha Kaczyńskiego dla Lublina, dla całej Polski. Dlatego postanowiliśmy odnaleźć materiał z tamtego dnia i pomimo słabej jakości, niedoskonałościom technicznym przypomnieć Państwu przesłanie Prezydenta dla swojego kraju. Realizacja: Eunika Chojecka, "idź Pod Prąd" TV 2011"




Jest okazja, by przypomnieć równie mało znane obrazy, które wypatrzyłem w materiale zrealizowanym przez dziennik "Смоленская газета". Fragmenty te przedstawiają wizytę śp. Marii i Lecha Kaczyńskich w Katyniu, 17 września 2007 roku.

Podziel się tym postem

4 komentarze:

Pelargonia pisze...

Lubelskie, podobnie jak podlaskie, jest bastionem PiS-u. Mieszka tam wielu wielkich patriotów, z Lublina pochodzi Pan Stasio M., w lubelskim mieszka nasza koleżanka, Irena Sz.
Ja również dostałam film o śp Prezydencie - jedynym, którego uznaję - pocztą i płakałam ze wzruszenia, kiedy to oglądałam. Unikalne zdjęcia'

PS Na apel jednak nie pójdę - Mama nie czuje się najlepiej.

Pozdrawiam serdecznie

Rzepka pisze...

E., słowa śp. Prezydenta nadal aktualne. Potrzeba cierpliwości i wytrwałości.

Mamie zdrowia życzę!
Serdecznie pozdrawiam

Pelargonia pisze...

już jestem:)
Pzdr

Pelargonia pisze...

R., zapraszam na czat dziś o 22.00:)

Pozdrawiam serdecznie

 
Copyright © 2014 Pejzaż Horyzontalny | Rzepka • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top